Bırak kalsın harfler

Bırak kalsın harfler

Annemin çeyiz sandığında

Ne kadar hevesli olsalar da

Çıkmaya dışarı.

 

Bırak tek tek kalsınlar orda

İlham prensesiyle gün yüzü görünce

Şenleniyorlar ve mısralara dökülüyorlar

Senin için bir elçi

Sevdiğine giden yolda

Tercümanlar duygularına

Ama ne fayda

Bir adım daha yaklaştırmıyorlar ki seni

Ona…

 

Bırak kalsın

Açma Pandora’nın kutusunu

İçinden hep hüsran

Ve gözyaşı çıkıyor..

 

Gönlünde bahar coşkusu varken

Harfler birleşip hecelere

Kelimelere ve mısralara dönüşüp

Sen olurken

Mutlu hissediyorsun kendini

Yüzünde hep bir gülümseme

 

Sonra o mısralara mazruf olup

Giriyorlar içine zarfın

Üzerinde bir kelime ve sayı

Bahar açıyorlar

Özenle ellerinde

 

Bir defa okuyorsun

Ve güzelce katlayıp

Diğerlerinin yanına kaldırıyorsun

 

Yolculuğumuza yüzünde

Bir tebessümden başka

Ne faydası var

 

Seni çekip anılardan

Günümüze getiriyorlar mı?

Bir öpücük olarak bana geri mi dönüyorlar?

Yüreğine işleyip beni daha iyi tanımanı mı sağlıyorlar?

Belki, ama ben hiçbirini görmüyorum,

Hissetmiyorum, anlamıyorum…

 

Rahat bırakın harfleri o sandıkta

Alaeddin’in sihirli lambası

İçindeki Cin gibi

Yüzlerce yıl orda kalsınlar

Belki, bir gün, bir ihtiyaç anında

Çıkarlar tekrar gün ışığına

Ama şimdi zamanı değilmiş

Bu yolculukta

 

Harfler küsmeden sana

Kalemim küstü

Artık açmak istemiyor o sandığı

Harflere elçi olmak istemiyor

Bak, bu son mısram diyor…

 

09.02.09

Bir Cevap Yazın

