Dağlarca ile Türkiye dereleri

Okurken yine Dağlarca’nın anlam yüklü mısralarını

Gördüm dereler üzerine yazdıklarını

Yıllar öncesinden

 

“Dereler

 

Dereler gördüm Erzincan yollarında,

Oynaşı idi.

Kara kayalarla, kurumuş öküzlerle, yorgun,

Aç.

 

Dereler gördüm akıllı,

Tanış çıkardı alem ilen felekte.

Yüce derdi gönlüme bulaşır idi,

Netsem.

 

Dereler gördüm memleket rüzgarsız iken,

Yavaş ama umutlu.

Dereler mavicek, Erzincan yollarında,

Dereler göğü taşır idi.” (*)

 

“Mavicek dereler” düştü uykularıma

“Göğü taşır”lar mısrağı haykırdı 

Her bir derenin önemini

 

ve hayıflandım

Türkiye’nin şu an derelerine yaptıklarından dolayı.

 

Bir vatandaş olarak

“benim de sorumluluğum var!” deyip

suçluluk duydum

haykırmak istedim bunu kendi mısralarımla:

 

Hey Türkiyeliler dereler susuyor,

Siz susuyorsunuz!

 

Atı alan Üsküdar’ı geçmek üzere

Hemen yakalamalı onları ve izin vermemeli geçmelerine!

 

Haydi kalkalım rahat koltuklarımızdan

Destekleyelim her bölgeden, her yöreden çıkan sesleri

Çoğalalım!!!

 

Tek ses olup dikilelim atı alanların karşısına!

 

(*): Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın “Dereler” adlı şiiri

 

26 Temmuz 2010

Bir Cevap Yazın

