Benim Bayramlarım

Birçok bayram hatıramız var.

Hepimizin farklı farklı.

Hep deriz ve duyarız: “Nerdeee o eski bayramlar?”

Benim bayram deyince ilk hatırladıklarım şunlar oluyor:

  1. Bir bayram günü bir dükkanda gördüğüm bir fotoğraf makinesi çok hoşuma gitmişti. Onu almak için para biriktirmemiz gerekiyordu. Kuzenimle birlikte yoldan geçen herkesin elini öpmüştük, bayramın her günü hem de, belki parayı denkleştiririz diye. Maalesef o kadar para toplayamadık. Ağlamıştım. O zaman o fotoğraf makinesini alıp kullansaydım nasıl olurdu şimdi hayatım diye düşünüyorum bazen. Yüzümde acı bir gülümseme.
  1. Bayram sabahı tüm sülale babaannemin evinde toplanıp kahvaltı yapardık.
  1. Her bayram cümbür cemaat İstanbul’dan köye (şimdi ilçe oldu Marmaraereğlisi ama benim için hep köy kaldı) gidişimiz.
  1. Mahallede bir teyze, şeker yerine Çokoprens verirdi bize. En çok onu severdik. Hemen onun evine gidip el öperdik! Güzel güzel yerdik Çokoprensi. Ağzımız burnumuz çikolata içinde.
  1. Aldığımız bayram harçlıklarını da unutmayalım değil mi?

İşte böyleydi benim bayramlarım!

Ya sizin bayramlarınız nasıldı?

29ağustos2011

Benim Bayramlarım” üzerine 4 yorum

  1. En güzel bayramım tertemiz bir mendil içinde , mendil dolusu harçlık aldıgım bayramdı (9 yaşımda) o zamalar insanlar harcamaya bu kadar para ayıramazdı. komşularımız şeker bile veririken elimize birtane tutuştururdu, şu an anlıyorum demek ki hediye bile bütçe meselesi, şimdi benim için bayramların pek bir heyecanı yok, sadece oruç bitti yaşasın yemek yemek 🙂 modundayım, birde bende çocuklara harçlık mutlaka veririm, kapıya gelen çocuklara da mutlaka para, şeker yerine gofret, tadelle, hobi gibi şeyler verim, birde aman kimsenin evine girmeyin çok tehlikeli diye uyarırım çünki hiç tanımadıgım çocuklar görüyorum ve başlarına birşey gelir diye yüregim korkuyla doluyor ve ailelerine çok kızıyorum onları bilmedikleri kapılara göndere biliyorlar diye, ama gün gelirde torunlarım olursa onların bayramlarını unutulmaz yapamaya çalışacagım 🙂

Bir Cevap Yazın

