En güzel Ramazan hatıralarımız 2011 – 3. Sahur sofrası

Yazı dizimiz en güzel sahur sofrası ile devam ediyor.

Soru 3: Sizce ideal sahur sofrası nasıl olmalı?

 

Cevaplar:

* Kahvaltı biçiminde yani çay merkezli. Taze domates biber salatalık ve ağır olmayan peynir.

* Sindirimi uzun süren yiyecekler tercih edilmeli. Yumurta, süt, peynir gibi. Bir tabak bulgur pilavı ile bütün gün rahatça oruç tutanlar var mesela. Susuzluğu gidermek için salatalık tercih edilebilir. Diüretik etkisi olan içeceklerden ve yiyeceklerden mümkün olduğu kadar kaçınılmalı.

* Çocukluğumdaki gibi. O zamanlar Ramazan bahar aylarına denk gelirdi. Annemin peynirli ve kıymalı su börekleri olurdu sofrada ve bir sürü kahvaltılık malzeme. Aklımda olan ise söğüş salata ve ayrı tabakta itinayla temizlenmiş yeşil soğanlar. Ve annemin filiz çay ile harmanladığı kaçak çay. Hepsinden yemek için kalkar, yer ve geri yatardım.Sabah okula giderken de yine su böreği tepsilerinin yarısını yer öyle gider, öğlen okuldan gelince diğer yarısını yerdim. İftarda ise annemin yaptığı diğer su böreği tepsilerini. Benim tuttuğum oruca ise çakal orucu denirdi camiada. Her öğün + sahurda yemek. Annemi ve su böreklerini özledim ben ya 😦

* Bence ideal sahur sofrası nasıl mı olmalı ? Sahur sofrasında peynir, zeytin, bal, reçel, hurma ve sıcak bir çay ya da kahvedir.

* Benim için ideal sahur sofrası, ben okula gidecegim saatlere yakın hazırlanıp bana börekli çörekli kahvaltı etme fırsatı verenlerdi Yıldırayım.

* Zeytinyağlı yaprak sarma+az tuzlu peynir+menemen+iftardan kalan pide ve kesinlikle çay. Tabi bu sofrayı en son ilkokul son sinifta gördüm :)) Öğlene kadar tuttuğum tekne orucuyla :)) Zaten bunlari yiyip yatınca öğlene kadar acıkılmıyo :))

3 tas has dosttan biri “En ideal sahur sofrası henüz …………. siz gerisini biliyorsunuz :))))” diyerek eylemini sürdürdü.

Ramazan 2011 – Ağustos ayı

Bir Cevap Yazın

