Galiba müslüman bir Afrika ülkesiydi

Galiba müslüman bir Afrika ülkesiydi.

 

Artık bunadım.

 

İsimleri tam olarak hatırlayamıyorum.

 

2010 yıllı dönemlerin başıydı.

 

O zaman çakı gibiyiz.

 

2 arkadaş daha yeni kırklarımızdayız.

 

Arazi diyorlar arazi yapıyoruz.

 

Rapor diyorlar rapor hazırlıyoruz.

 

Afrika diyorlar, gidiyoruz.

 

Antartika diyorlar, gidiyoruz.

 

 

Ehh ne diyordum.

 

O yıllar işte.

 

Bu Afrika ülkesinde

 

Bir sultan var .

 

Aslında cumhuriyet vardı adında ama…

 

Çok güçlü bir lider vardı, sanki sultanlar gibi.

 

Seçimleri kazanıp hep güçleniyordu.

 

 

Rahmetli dostum ile bu ülkede çok çalıştık, çok.

 

Bir dönem her gittiğimizde farklı bakanlık adları

 

Farklı kurumların isimleri bizi karşıladı.

 

Şaşırdık.

 

Her ay gittiğimizde…

 

Ne diyorlardı

 

Ha galiba “kanun hükmünde kararname” mi ne?

 

Onları çıkarıp çıkarıp değiştiriyorlardı bazı şeyleri.

 

Çok sonraları anladık asıl mesele doğal kaynaklarmış..

 

Onları nasıl kullanıp daha büyük bir ülke oluruzmuş.

 

Sonra barajlar yaptılar yüzlerce, her yerde maden ocakları

 

Her yerde turizm tesisleri…

 

Yani anlayacağın tüm doğal değerlerine sırt çevirdiler.

 

Para için, güç için.

 

 

Sonra ne mi oldu?

 

Hakkaten güçlendiler.

 

Afrika’nın en güçlü cumhuriyeti oldular.

 

Ama çok sürmedi ikiye üçe bölündüler.

 

Sahneden çekilip gittiler.

 

 

Bunları niye anlattım sana bilmiyorum evlat.

 

İşte öyle…

 

Galiba bir Afrika ülkesiydi.

 

 

He artık bunadım.

 

Tam hatırlamıyorum.

 

Bak, yıl olmuş 2063.

 

 

2063 yılı

Galiba müslüman bir Afrika ülkesiydi” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

