Muşmula yeme sanatı

(bir sepet muşmula – Yıldıray Lise)

En sevdiğim meyvedir muşmula

Anadolu’da muşmula denir

Döngel denir

Beşbıyık denir

Belki sizin orda başka bir adı vardır!

Her yıl Kasım ayını bir başka severim

Sonbahar biterken muşmulalar olur

Önce ayılar sonra ben bulurum onları

Hele Küre Dağları Milli Parkı çevresindeki köylerde

Ağacın dallarından kendi ellerimle topladıklarım bir başka oluyor

Bu sene ilk kez İZ TV “Orman Denizi: Yenice” belgeseli çekimleri sırasında

Yenice’den Hisar köylü orman işçisi dostlarım iki tane verdiler

Bekledim olgunlaşsınlar diye.

Sonra Aralık başı

Bartın Ulus Cuma pazarında

Aşağıçerçi köyünden bir teyzeden bir kilo aldım

“dün akşam indirdim ağaçtan!” dedi

Eve geldim bir süre bekledim olgunlaşsınlar diye

Yani köynüsünler diye.

Az önce 5 tane göynümüş aldım

ve sanatı gerçekleştirdim

Anlatıyorum iyi dinle lütfen!

Tamam şimdi uygulama zamanı

Hemen biraz beşbıyık bulup olgun hale gelmesini bekle

Sonra o yumuşak muşmulayı eline al

İncecik kabuğunu usul usul soy

Beşbıyık kalsın

Sonra aynen tüplü çokokrem yer gibi

Beşbıyıktan sıkıp ağzına at

Şeker emer gibi em

Ben diyim 1 dakika sen de 2 dakika ağzında evir çevir

Aynen şeker emer gibi

Sonra 4-5 çekirdeği çıkar

Kalite kontrol için

Bak ki tüm çekirdeklerin çevresindeki dokular emilmiş olsun.

Böyle 4-5 muşmula yemek

Hıımmm insan bir huzura kavuşuyor doğrusu.

Çekirdeklerini çıkarıp yeme sakın!

Çekirdek işin sırrı.

Şimdi hemen muşmula bulup yeme zamanıdır!

Haydi afiyet olsun!

11aralık2011

Muşmula yeme sanatı” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

