Bir çam ormanında sabah

Bir tablonun adı bu

 

Ivan Shishkin isimli Rus ressam tarafından yapılmış

 

1889 yılında

 

Yaz aylarını geçirdiği Estonya’da bir ormanı çizdiği düşünülüyor.

 

 

Oldukça meşhur bir tablo

 

Bir ankete göre Rusya’nın en popüler ikinci tablosu seçilmiş

 

Birçok farklı yerde kullanılmış bu resim

 

Ünlü çikolatalar üzerinde… halılarda…

 

(Foto: Yıldıray Lise – Ağustos 2010 – Ukrayna Odessa)

 

Daha önceleri birçok kez gördüğümüz bu resim

 

İlk olarak Ağustos 2010 tarihinde Odessa’da dikkatimi çekti

 

Bir halıya dokunmuştu

 

Almak ve evime getirmek istedim

 

Pazarlık bile yaptım

 

Ama büyüktü

 

İçim gitti ama alamadım.

 

 (Foto: Yıldıray Lise – Ağustos 2010 – Ukrayna Odessa)

 

Sonra unuttum

 

Aralık 2010 tarihinde Moskova’da çikolatalar üzerinde gördüm

 

Sonra yine uçtu gitti aklımdan.

 

 

Taa ki bu Aralık ayı başında Safranbolu’da bir duvar halısı olarak görene dek

 

Hemen satın aldım

 

İçim sanki huzura erdi.

 

 

(Foto: Damla Akyıldız – Aralık 2011 – Karabük Safranbolu) 

 

Ormanda yaşamı

 

Ayı ailesini

 

Devrik ağaçları

 

Kısacası orman ekosistemi anlatıyor.

 

 

Sizce neyi anlatıyor bu resim?

 

 

18aralık2011

 

 

Bu resim ve ressamile ilgili daha detaylı bilgi için: http://en.wikipedia.org/wiki/Morning_in_a_Pine_Forest 

 

Daha iyi çözünürlükte bir görüntü için: http://www.tanais.info/art/en/pic/shishkin35.html

Bir çam ormanında sabah” üzerine 6 yorum

Bir Cevap Yazın

