Seksenleri anlatabilmek!

Şeker Kız Candy açılış müziği

 

“İnsanın dönüp döneceği yerdir

Çocukluğu.”

diyor sevdiğim şairlerden Bejan Matur, Allah’ın Çocukluğu şiirinin ilk mısralarında.

Seksenleri okuyorum. Konuk yazarlar blogumda kendi seksenlerini yazıyor.

Aslında çocukluğumuzu

Ona olan özlemi anlatıyoruz!

Bir anket yaptım blogumda ve sordum “Seksenli yılların en sevdiğiniz yanları nelerdi?” diye. Bugüne kadar 60 cevap verilmiş.

(Grafik: Yıldıray Lise)

Cevapları derlediğim grafik şunları anlatıyor: En çok müzikler ve sonra filmler seviliyormuş. Bunların detaylarına daha sonra gireceğiz. Galiba mektupla haberleşmeyi özlemişiz ki iletişim araçları 3. sırada yer almış.

İlginç olan ise edebiyat seçeneğine hiç cevap ve yorum gelmemiş.

“Diğer” seçeneği ise 6 oy almış. Biraz detaylıca bakarsak burada sokak oyunları (2 oy), sokak kültürü, Gırgır dergisi, Devekuşu Kabare ve tek kanal (zaping derdi olmaması) yorumları yapıldığını görüyoruz.

Çocukluğumuzu ansımak

Burnumuzu çeke çek

Bir umutla ansımak

Huzur veriyor bize.

8şubat2012

Konuk yazarlar blogumda seksenli yıllarını anlatıyor: https://yildiraylise.wordpress.com/konuk-yazarlar/

Seksenli yıllar anketi: https://yildiraylise.wordpress.com/category/anket/

Benim kendi gözümden seksenli yıllarımı anlattım yazılarım:

Geçmiş zamanda bir pazar günü

 

Çocuktum

 

Ergendim

 

Çocukluğumun sokakları

 

Güneşin Oğlu Esteban açılış müziği

Bir Cevap Yazın

