Bahçeye Hanımeli

Bazen bir şarkı, bir türkü takılır dilimize

Her yerde takip eder bizi

Her anımızda.

Son dönemde Ayşenur Kolivar’ın son albümüne adını veren

“Bahçeye Hanımeli” türküsü benim için bu şarkılardan biri oldu.

Bu türküyü ilk kez Rahmetli Barış Manço’dan dinlediğimi hatırlıyorum “Bahçede Hanımeli” adıyla:

Türkünün sözleri (Ayşenur Kolivar’ın albümünden):

Bahçeye hanımeli

Sen ettun beni deli

Gel gülüm gel

Sade güzelluk değil

Sevmeli sevdurmeli

Gel gülüm gel

 

Gireyim gemuğune

Yeli olayım yeli

Helbet boyle ağlarsun

O ki olmaz tecelli

 

Gökteki yıldızlari

Sayalum elli elli

Hannisini soyleyim

İşte halumuz belli

 

(Yeli: ilik)

Son günlerde bu türküyü dinleyip duruyorum

Sabah başlayıp akşama kadar

İçimi acıtıyor

Gözyaşları dökülsün istiyorum

Sesine sağlık Ayşenur Kolivar!

Siz de dinleyin!

18Mart2012 (bir ilkbahar pazar günü)

Bahçeye Hanımeli” üzerine 2 yorum

  1. Bahçede hanımeli’nin Sözleri Rahmetli Ayşe Kara’ya aittir(Resmiye,Sabriye (Bizimkiler dizisinde ki sarhoş Cemil’in karısı rolündeki terzi hanım) nin anneleri).Ayşe Kara’nın damadı Barış Manço’nun davulcusuydu bu parçayı ve daha bir çok eseri kendisine o vermiştir.Kendisi Rize Çayeli’ndendir ve yöresel şairlerimizden idi atma türkülerde pek alt edilemezdi.Kendisini rahmetle anıyorum.Bu arada Ayşenur Kolivar’a bu eseri biz söyledik.Barış manço anonim diye piyasaya çıkardı diğer sanatçıların da aynı duyarlılığı göstermesi dileğiyle

Bir Cevap Yazın

