Rio+20 Günlüğüm

Gün 0. (17 Haziran 2012 – Yolculuk)

Uzun bir yolculuktan sonra (24 saate yakın sürdü evden ayrılıp otele varmam) gece yarısına doğru vardım Rio de Janeiro’ya. Havalimanında Rio+20 afişleri ve Brezilya Maden ve Enerji Bakanlığı’nın sürdürülebilir enerji ve barajlarla ilgili bilgi panoları karşıladı hepimizi. Brezilya Hükümeti için Rio+20 Konferansı’nın bu konular açısından önemli olduğunu daha ilk adımda anlıyoruz. Türkiye ve Brezilya’nın bu konulara hükümet olarak verdikleri öncelikler açısından da birbirlerine benziyor doğrusu.

Ankara’dan beri TRT ekibi, bakanlıkların temsilcileri ve en son da İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ile beraber geldik. Her havalimanında görevliler ve gönüllüler sizi karşılıyor ve iyi bir şekilde yönlendiriyor.

Sanki dünya için bir eşik noktasındayız gibi hissediyorum. Belki de fazla şey yükledim bu Konferansa. 1992 Rio Zirvesi sonrası yapılanları ve daha çok da yapılamayanları görünce bu Konferans hem bir umut, hem de biraz soru işareti.

Otelde kafamı yastığa koyar koymaz uyurum derdim ama SPORTV’de kadın milli voleybol takımımız, Brezilyalı koç ve Boğaz’ı anlatan bir programa rastladım. Sonra kesik kesik de olsa uyuyup sabahı buldum.

Umarım bu bir hafta tüm dünya ve Türkiye için faydalı çıktılarla sona erer.

18haziran2012 (Rio de Janeiro’da ilk sabah)

Daha önceki yazım: https://yildiraylise.wordpress.com/2012/02/29/1992-20-2012/

Fotoğraflar: Yıldıray Lise(Rio de Janeiro havalimanı).

Bir Cevap Yazın

