bir Leyla çizdim dün gece

(Mohsen Namjoo – Ey sareban / Ey kervancı)

*

bilirsin resmim kötüdür

gecenin kör karanlığında

pardon zifiri karanlığında

kalem elimde

oturdum

bir Leyla çizdim

sanki ben Mecnun misali

bir rüyadayım

*

Sabah açınca gözlerimi

Gördüm ki bir “sen” çizmişim

Sanki Yıldıray misali

*

Not: Sana benziyor biraz

Yani bence öyle

8ağustos2012

*

Şarkının sözleri

Yukarıdaki videoda müzikle birlikte akan çeviriyi yapan kişiye teşekkür ederim.

 

Ey kervancı

Er kervancı, ey kervan!

Leyla’mı nereye götürüyorsun?

Leyla, canım ve yüreğim olduğu halde

Ey kervancı, Leyla’mı niçin götürüyorsun?

Ey kervancı, Leyla’mı niçin götürüyorsun?

*

Birbirimize yalnızken verdiğimiz sözlere

Tanrı şahitken

Ve aşkımızın karar kıldığı hiçbir yer yokken

Ey kervancı, Leyla’mı nereye götürüyorsun?

Ey kervancı, Leyla’mı niçin götürüyorsun?

*

İnancımın tamamı geçici dünyaya dair

Aşkın kıvılcımları yaşamın kendisi olmuş

Oysa yarin hatırası aşkın bir damlasından

Bile güzeldir

Tanrım kalplerdeki sevgiyi daima o kalplerde

bırak,

benim kalbimde bıraktığın gibi

Leyla ile Mecnun efsane oldular

Oysa bizim hikayemiz sonsuzluğa erişti

*

Sen şimdi aşkımın tek göstergesisin

Hüznümün, gözümden okunmayan hali

Bu hüznün elinden hangi hallerdeyim bilmiyorsun

Senden sonra var olmadım ben, Tanrı biliyor

Kalbimin yapraklarını gör ve git

Tufan gibi inşa et hüznün dallarını

Gül idik, gülleri derip git

Ki ben gül ağacıydım

Tufanın ayakları dibinde oturan

Vücudunun bütün dallarını

Tabiatın hışmıyla kır…

*

Er kervancı, ey kervan!

Leyla’mı nereye götürüyorsun?

Leyla, canım ve yüreğim olduğu halde

Ey kervancı, Leyla’mı niçin götürüyorsun?

Ey kervancı, Leyla’mı nereye götürüyorsun?

Bir Cevap Yazın

