Parmakların gördüğü Küçük Prens kitabı

Tilkinin “En iyi, yüreğiyle görebilir insan. Gözler asıl görülmesi gerekeni göremez.” cümlesinin gerçek olduğu en anlamlı Küçük Prens kitabı.

1-1

Görme engelli dostlarımız için 23 farklı kabartma çizimin yer aldığı Fransızca, İngilizce ve Braille alfabesinde basılan Küçük Prens kitabı Antoine de Saint-Exupéry Vakfı, Editions Claude Garrandes ve birçok kurumun işbirliğinde basıldı.

Son dönemde heyecan içinde beklediğim bir kitaptı. 2012 yılında bu kitapla ilgili ilk haberleri okuduğumda Antoine de Saint-Exupéry Vakfı’na eposta göndererek kitabın ne zaman çıkacağını sormuştum. Çalışmaların sürdüğünü ve 2014 yılı sonuna doğru bu enfes kitabın hazırlanmış olacağını söylemişlerdi. Beklemeye başladım.

Bekledim…

Bekledim…

Bekledim…

Sonra bir gün kitabın basıldığı ve satışa çıktığı haberini okudum. Fiyatı biraz fazlaydı ama hemen internet üzerinden satın aldım. Kargoya verilmesi bir aya yakın sürdü ve sonunda kitaba kavuştum.

Fotoğraflarını gördüğünüz bu kitap benim için Küçük Prens kitabı koleksiyonumun en değerli parçalarından biri.

Bu kitabı hazırlayan kişinin hikayesi de ilginç. 12 yaşından beri görme engelli olan Claude Garrandes yıllardır sanatın herkese ve özellikle görme engellilere ulaşması için çalışıyor. Claude Braille öğretmeni, görme engelliler için birçok sanat kitabının yayıncısı, avukat, Psikoloji doktoralı, Ekonomi ve sosyal bilimler profesörü ve görsel sanatçı. Arrimage isimli Sivil Toplum Kuruluşu’nda gönüllülerle birlikte sanatın daha fazla kişiye ulaşması için çalışıyor.

Kitabın hazırlanma sürecini anlatan bir haber:

2015 yılında görme engelliler için Braille alfabesi eğitimi, bu kitapla ve heykellerle Küçük Prens kitabını anlatma etkinlikleri düzenlenecek.

Umarım bu yayın ve etkinlikleri ülkemizde görme engelli dostlarımıza da ulaştırırız.

18nisan2015

[Başlık için Mehmet Sobacı’ya teşekkür ederim.]

Fotoğraflar: Yıldıray Lise

Parmakların gördüğü Küçük Prens kitabı” üzerine 4 yorum

  1. Türkiye’de görme engelliler için Küçük Prens kitabı yok sasanırım değil mi? Böylesi kitapların fiyatının diğerlerine göre daha ucuz olması gerektiğini de düşünüyorum. Bu arada koleksiyonunuz gittikçe daha özel bir hal alıyor, ne mutlu😉 Sunay Akın’ın Oyuncak Müzesi gibi siz de Küçük Prens müzesi düşünür müsünüz?

    • Teşekkür ederim. Türkiye’de Braille alfabesinde basılan Küçük Prens kitabı var. Altı Nokta Körler Eğitim ve Kültür Merkezi basıyor.
      Küçük Prens Müzesi son yıllarda hayalini kurduğumuz birşey. Umarım başarırız.

Bir Cevap Yazın

